Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Hi #morecrap from the web

Met de campagne #MORECRAP FROM THE WEB overspoelt Hi het web met zelfgemaakte crap. In de hoofdrol weer Uriah Arnhem, bekend van eerdere Hi…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel: jongeren overhalen tot abonnementen met 4G internet en flinke databundels. Zodat ze eindelijk onbeperkt naar zingende groentes, vliegende scootmobiels en andere internetcrap kunnen kijken, aldus Hi.

related partner content for mobile comes here

Waar voorheen televisiecommercials het hart van de campagne vormden, verschuift nu het grootste deel van het budget naar online. De strategie van Hi is immers altijd mee te bewegen met het mediagedrag van jongeren. En die bevinden zich online.

De campagne is begonnen met het verspreiden van unbranded content op sites als Reddit, 9GAG en Vine. Binnen een uur haalde Hi de nummer 2 positie van populairste GIF-jes bij Reddit, en werden op 9GAG meer dan 250.000 views behaald. Daarnaast start deze week een videobannercampagne.

Maar er is ook een bioscoopcommercial met een compilatie van alle crap-gifjes, Vines en filmpjes.

Dumpert
Deze week introduceren Dumpert en Hi een online serie: Dumpert CRap TV, waarbij Uriah in elke aflevering dieper in het fenomeen internetcrap duikt.

Samen met Youtube maakt Hi pre-rolls die je niet wilt skippen, aldus Hi. Want ondanks dat Uriah je smeekt om op ‘skip ad’ te drukken, wordt het je als kijker wel heel aantrekkelijk gemaakt om voor een andere optie te kiezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in