Overslaan en naar de inhoud gaan

Bwin stapt in advergames

Het Oostenrijkse internetgokbedrijf Bwin neemt een groot belang in het Nederlandse bedrijf United Games dat advergames maakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft Het Parool. United Games maakt vooral commerciele sportgames, zoals het spel bij de Volvo Ocean Race. Over de financiële details en hoe groot het belang is, worden geen mededelingen gedaan.

related partner content for mobile comes here

Het Europese Hof van Justitie bepaalde eerder deze week dat gokbedrijven geweerd mogen worden. Dat is ook in Nederland het geval. Bwin had een zaak aangespannen tegen een Portugees verbod op internetgokken. Volgens de Europese rechter is een verbod toegestaan uit het oogpunt van criminaliteitsbestrijding en het voorkomen van gokverslaving.

Bwin bleek al voor die uitspraak zijn strategie in Nederland te hebben verlegd. Met zijn belang in United Games krijgt Bwin toegang tot internetters die nog niet gokken. United Games kan gebruik maken van het klantenbestand van Bwin met 43 miljoen mailadressen uit 26 landen waar internetgokken wel is toegestaan.

Bron: Het Parool.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in