Britse Breast Cancer Care ruilt roze in voor oranje


De kleur roze wordt gebruikt door zo'n beetje alle organisaties die fondsen werven voor onderzoek naar borstkanker. En in Engeland zijn er veel partijen die werven voor dit goede doel.
Daardoor weet maar 1 op de 100 Britten wat Breast Cancer Care precies doet, aldus een woordvoerder. En dat is een schatting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe kleur oranje moet warmte, energie en kracht benadrukken.
De nieuwe pay off “The breast cancer support charity” moet benadrukken dat de stichting vooral gespecialiseerd is in het ondersteunen van patienten en families.
De nieuwe merkidentiteit wordt volgend jaar verder uitgerold. Sponsors Asda en Arcadia zullen helpen om de boodschap te verspreiden, zowel in hun winkels als online.
De stichting zal overigens niet stoppen met de verkoop van roze lintjes.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid