Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse Breast Cancer Care ruilt roze in voor oranje

Breast Cancer Care stopt met zijn roze logo. Oranje moet helpen om meer op te vallen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kleur roze wordt gebruikt door zo'n beetje alle organisaties die fondsen werven voor onderzoek naar borstkanker. En in Engeland zijn er veel partijen die werven voor dit goede doel.

related partner content for mobile comes here

Daardoor weet maar 1 op de 100 Britten wat Breast Cancer Care precies doet, aldus een woordvoerder. En dat is een schatting.

De kleur oranje moet warmte, energie en kracht benadrukken.

De nieuwe pay off “The breast cancer support charity” moet benadrukken dat de stichting vooral gespecialiseerd is in het ondersteunen van patienten en families.

De nieuwe merkidentiteit wordt volgend jaar verder uitgerold. Sponsors Asda en Arcadia zullen helpen om de boodschap te verspreiden, zowel in hun winkels als online.

De stichting zal overigens niet stoppen met de verkoop van roze lintjes.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in