Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand Asset Consult lanceert Brand Voting

‘Vertel mij wat uw merkvoorkeuren zijn en ik zeg u op welke partij u stemt.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkenbureau Brand Asset Consult heeft een online stemtool ontwikkeld op basis van merkvoorkeuren: . Hiermee kunnen consumenten testen of hun merkvoorkeur overeenkomt met hun politieke voorkeur. Brand Voting is gebaseerd op merkenonderzoek Brand Asset Valuator dat merkvoorkeuren meet van ruim 1.500 respondenten over ruim 1.000 merken, waaronder alle grote politieke partijen.

related partner content for mobile comes here

Brand Voting vertelt op basis van 30 merkkeuzes welke politieke partij het beste bij consumenten past. De stemtool en de resultaten zijn middels twitter en facebook te delen met vrienden.

Brand Asset Consult stelt vast dat politieke partijen in Nederland zich in de afgelopen decennia steeds meer als merk zijn gaan gedragen. Er wordt naast het partijprogramma steeds meer gelet op het imago van de partij en haar leiders. De stemwijzer maakt voor het eerst inzichtelijk hoe het politieke merk zich voor consumenten verhoudt tot andere merken. Op basis van de gegevens uit Brand Asset Valuator kunnen profielen gemaakt worden van groepen kiezers en hun merkvoorkeuren. Het adviesbureau meent dat partijstrategen hier handig gebruik van zouden kunnen maken door hun campagnes op de voorkeuren toe te spitsen of de partij zelfs met bepaalde merken te associëren.

In Adformatie 19 en 20 zijn op basis van de data uit Brand Asset Valuator uitgebreide analyses gemaakt van de merkvoorkeuren van de kiezers van D66 en PvdA. In editie 21 en 22 worden Mark Rutte van de VVD en PVV-voorman Geert Wilders van merkadvies voorzien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in