
Belvilla (nieuw in de top) en KLM volgen op de voet op de tweede en derde positie.
De hele top 100 is op de site van WUA te vinden. De top 10 van 2013:
1. Bol.com 7,6 (1)
2. Belvilla.nl (7,6) (-)
3. KLM.com 7,6 (5)
4. Zalando.nl 7,6 (32)
5. Hotelspecials.nl 7,6 (34)
6. Kwik-fit.nl 7,6 (-)
7. Fleurop.nl 7,5 (-)
8. Hotels.nl 7,5 (18)
9. Monuta.nl 7,5 (11)
10. Booking.com 7,5 (2)
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepBol.com bleek in februari met afstand favoriet voor de aanschaf van een laptop of een tablet. De website scoorde ook goed bij de online zoektochten naar espressoapparaten en wasmachines. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden. Lees een interview met marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com op MolBlog.
Belvilla.nl eindigt als tweede in de Top 100 en is de beste website in de travelbranche. De site is favoriet voor het boeken van vakantiehuizen in Frankrijk. De website van Belvilla wordt door respondenten omschreven als ‘zeer duidelijk en overzichtelijk met veel keuze’.
Respondenten die zich online oriënteren op vliegtickets, komen vaak bij KLM terecht. In het onderzoek van juli 2013 overtuigde KLM 21% van de respondenten.
WUA! laat consumenten zoeken naar producten of diensten. Vervolgens geven zij aan welke websites hen hierin het beste bedienen. Een zoekopdracht kan bijvoorbeeld luiden: ‘ga op zoek naar een tablet, wie vind je? Wat beleef je? Waar wil je het kopen?’
De beoordeling gebeurt op de volgende 10 onderdelen: vindbaarheid, doorgaan, voorkeur, eerste indruk, kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde, vormgeving, vertrouwen en webimago.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee