Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com, Belvilla en KLM best vindbaar

Bol.com had afgelopen jaar de best vindbare site, volgens WUA. WUA beoordeelde het afgelopen jaar 3500 websites, onder andere op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hele top 100 is te vinden. De top 10 van 2013:
1. Bol.com 7,6 (1)
2. Belvilla.nl (7,6) (-)
3. KLM.com 7,6 (5)
4. Zalando.nl 7,6 (32)
5. Hotelspecials.nl 7,6 (34)
6. Kwik-fit.nl 7,6 (-)
7. Fleurop.nl 7,5 (-)
8. Hotels.nl 7,5 (18)
9. Monuta.nl 7,5 (11)
10. Booking.com 7,5 (2)

Bol.com bleek in februari met afstand favoriet voor de aanschaf van een laptop of een tablet. De website scoorde ook goed bij de online zoektochten naar espressoapparaten en wasmachines. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden. Lees van Bol.com op MolBlog.

Belvilla.nl eindigt als tweede in de Top 100 en is de beste website in de travelbranche. De site is favoriet voor het boeken van vakantiehuizen in Frankrijk. De website van Belvilla wordt door respondenten omschreven als ‘zeer duidelijk en overzichtelijk met veel keuze’.
Respondenten die zich online oriënteren op vliegtickets, komen vaak bij KLM terecht. In het onderzoek van juli 2013 overtuigde KLM 21% van de respondenten.

WUA! laat consumenten zoeken naar producten of diensten. Vervolgens geven zij aan welke websites hen hierin het beste bedienen. Een zoekopdracht kan bijvoorbeeld luiden: ‘ga op zoek naar een tablet, wie vind je? Wat beleef je? Waar wil je het kopen?’

De beoordeling gebeurt op de volgende 10 onderdelen: vindbaarheid, doorgaan, voorkeur, eerste indruk, kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde, vormgeving, vertrouwen en webimago.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in