Overslaan en naar de inhoud gaan

SanomaVentures investeert in VOD start-up WappZapp

WappZapp is een applicatie voor smartphone, tablet of (connected) tv, die tv-gemist, webvideo en films samenbrengt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee zegt SanomaVentures in ‘het nieuwe tv-kijken’ te investeren.

related partner content for mobile comes here

WappZapp selecteert webvideo’s en (online) tv-programma’s uit verschillende bronnen en maakt het volgens SanomaVentures eenvoudig voor consumenten om een eigen televisieavond samen te stellen en te bekijken op smartphone, tablet of tv.

Meer dan 350.000 Nederlanders hebben de gratis applicatie al gedownload.

Vorige week maakte WappZapp bekend dat het ook betaalde films, series en cabaretvoorstellingen heeft toegevoegd aan het gratis aanbod.

De app onderscheidt zich volgens SanomaVentures met een koppeling met een computerscherm of connected tv. Online video’s kunnen zo ook bekeken worden op het grote tv-scherm. WappZapp verandert hiermee de iPhone of iPad in een afstandsbediening.

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures, ziet in WappZapp een mooie aanvulling op Sanoma's tv-kanalen en videowebsites.

Aanbod
De app biedt een breed videoaanbod van tv-gemist, films, maar ook van YouTube en nieuwe online tv-kanalen zoals NU.nl, 538, Flabber, Telegraaf en TED-talks. Naast de preselectie van de redactie en ‘curatoren’, zoals 3FM dj Michiel Veenstra, kunnen gebruikers een eigen programmering samenstellen, eigen interesses volgen en de favoriete video’s van vrienden zien.

Wienke Giezeman, de oprichter van WappZapp zegt: ‘Mensen willen niet voor iedere vorm van tv weer een andere app. De ene keer heb je zin in je favoriete programma maar soms ook in een verrassende documentaire of goede film. Het is fantastisch om te zien hoe de tv-zenders steeds meer online actief zijn. Ook innovatieve brands als VICE en AutoWeek TV worden steeds populairder online en creatieven zoals Jan Jaap van der Wal (Panache), Ruben van der Meer (HUA TV) en Maxim Hartman (TV-bevrijdingsfront) maken eigenlijk alleen nog maar video on demand. Dat is ook logisch, want dat is wat de nieuwe generatie wil.’

De Netflixen
Internationale VOD giganten als Netflix en HBO bieden volgens Giezeman geen plek voor deze producties. ‘Wij werken samen met de industrie om de plek te worden waar álle tv-makers hun eigen publiek kunnen vinden en geld kunnen verdienen met de nieuwe verdienmodellen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in