Overslaan en naar de inhoud gaan

(Boekrecensie) Display Ads en Ons Brein

In het boek bekijkt Emile Lancée online display-advertenties vanuit een psychologisch perspectief.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij maakt gebruik van verschillende theorieën uit de (sociale) psychologie en bevindingen van wetenschappelijke artikelen. Lancée stelt dat de click-through rates van online display-advertenties zodanig laag zijn dat ‘de cijfers nauwelijks meer iets zeggen’ en het dus tijd is ‘om alternatieve effectiviteitsmetingen te implementeren’. De aanbevelingen die Lancée doet zijn dan ook gericht op het verhogen van aandacht, bewustzijn, herinnering, klikintentie en koopintentie en verbetering van de houding ten opzichte van de advertentie en het merk.

related partner content for mobile comes here

Het boek is overzichtelijk ingedeeld en is door het gebruik van goede voorbeelden en een vlotte schrijfstijl goed leesbaar. Een minpuntje is dat de aanbevelingen in de eerste hoofdstukken gebaseerd zijn op verouderde wetenschappelijke artikelen. In de laatste hoofdstukken, waarbij meer actuele onderwerpen als ‘neuromarketing in display advertising’, en ‘mobile display advertising’ aan bod komen, zijn de conclusies overigens wel gebaseerd op recent gepubliceerde wetenschappelijke artikelen.

Het boek lijkt meer geschikt voor mensen die een eerste wetenschappelijke kijk op online display adverteren willen, dan voor de doorgewinterde online marketeer.

PRAKTISCH: • • •

LEESBAAR: • • • • •

ACTUEEL: • •

VERNIEUWEND: • •

ONS OORDEEL: • • • Lezenswaardig

In Tijdschrift voor Marketing nummer 10 is abusievelijk het oordeel laten liggen gegeven, dit had moeten zijn: lezenswaardig.

Recensent: Yvo Batenburg, marktonderzoeker bij  

DISPLAY ADS EN ONS BREIN
DE MENTALE VERWERKING VAN ONLINE ADVERTENTIES
EMILE LANCÉE
LANCÉE ENTERPRISES/ZWARTHOED • ISBN 9789082126013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in