Overslaan en naar de inhoud gaan

BNNVARA komt met eigen rapportage kijkcijfers

De publieke omroep wil aantonen dat het bereik onder jongeren nog wel degelijk groot is.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat zegt algemeen directeur Gerard Timmer vandaag in een interview met Adformatie naar aanleiding van het officieel samengaan van BNNVARA tot één publieksmerk. De rapportage heet BIKL.

Het is een feit dat jongeren steeds minder lineair kijken. 'Maar we laten ons ten dele ook aanpraten dat we geen jongeren meer bereiken’, zegt Timmer. ‘Want wij worden afgerekend op kijk- en luistercijfers zoals we die nu kennen. Niemand heeft nog serieuze pogingen ondernomen om het toegenomen bereik op social platforms te gaan rapporteren. Er zijn nu zo veel platforms bijgekomen waarop we het publiek kunnen bereiken, maar dat komt niet terug in de cijfers.'

Daarom gaat BNNVARA daar zelf iets aan doen, zegt de omroepdirecteur. 'BNNVARA komt vanaf de tweede helft van september met een eigen rapportage waarin we alles meenemen: de volgers op Twitter, het verkeer op Facebook, YouTube en Instagram. Zo krijg je veel reëlere bereiks- en impactcijfers. We hopen dat anderen ons zullen volgen.’

related partner content for mobile comes here

#Boos


Timmer noemt zijn omroep 'een challenger' in Hilversum. 'De afgelopen jaren heeft BNNVARA een groot deel van het eigen vermogen ingezet om te leren wat het is om digitale programmacontent te maken. Dat is wezenlijk anders dan op de traditionele tv. #Boos van Tim Hofman en Drugslab zijn succesvol ontstaan op die manier.  We hebben lessen geleerd waar we ontzettend veel aan hebben.’

Timmer noemt zijn omroep 'een challenger' in Hilversum. 'De afgelopen jaren heeft BNNVARA een groot deel van het eigen vermogen ingezet om te leren wat het is om digitale programmacontent te maken. Dat is wezenlijk anders dan op de traditionele tv. #Boos van Tim Hofman en Drugslab zijn succesvol ontstaan op die manier.  We hebben lessen geleerd waar we ontzettend veel aan hebben.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in