Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijlezen: in de rij voor de nieuwe Prius, en Dell verdient aan Twitter

Ditmaal in bijlezen en -kijken: Amerikanen staan ondanks de crisis in de rij voor de nieuwe Prius, voor de nieuwe game Protoype wordt in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de campagne voor de nieuwe videogame wordt gebruik gemaakt van je Facebook-account. Erg mooi gedaan en best een beetje eng... een spannende trailer wordt opeens wel heel erg persoonlijk!

related partner content for mobile comes here

De eerste resultaten uit het online opinie-onderzoek zijn ook binnen: milieubewustzijn is doorgedrongen in het gedrag van Nederlanders. Hoewel ze zich op dit moment meer zorgen maken over andere dingen (de crisis bijvoorbeeld) dan over het klimaat, hebben ze hun consumptief gedrag aangepast.

Nederlanders nemen vooral makkelijke maatregelen die snel rendement opleveren (spaarlampen, verwarming lager en isolatie). Duurzaam consumeren vindt men vaak nog te duur, en minderen met vakantie, autorijden en warm water is minder populair.

De burger geeft ook aan dat de overheid een actief milieu- en klimaatbeleid mag voeren om de burger te faciliteren nog duurzamer te consumeren. De overheid zou vooral meer moeten investeren in zonne- en windenergie en mag strengere regels opstellen. Een mondiale oplossing voor klimaatverandering kan op weinig vertrouwen rekenen.

Merkervaringen

Afgelopen dinsdag tracteerde David Polinchok (Brand Experience Lab) de bezoekers van Marketinglive! op een aantal inspirerende trends. De marketeer van tegenwoordig zal ervaringen moeten bieden en diensten rond z’n merk. Polinchok liet verschillende voorbeelden zien van merken die dit principe succesvol toepassen. Een aantal staat hieronder:

Hoe zorg je als fabrikant van wc-papier voor een experience? Door publieke toiletten te gaan exploiteren op Times Square, New York. Bezoekers van de Charmin-toiletten brengen gemiddeld bijna een half uur op de wc's door… Waarom? Bekijk dit filmpje.

American Girl Place is een warenhuis waar kleine meisjes samen met hun pop een dag vermaakt kunnen worden. Samen met je pop naar de kapper voor hetzelfde kapsel, uit eten met je pop, er worden zelfs logeerpartijtjes georganiseerd voor vriendinnen en hun poppen. Let in dit filmpje ook vooral op de prijzen. Een standaard pop kost rond de 150 euro, maar dan ben je er nog lang niet… Toch is dit concept een gigantisch succes.

Voor bedacht Polinchok een interactief spel voor bioscooppubliek. Tijdens de premiere van Spiderman 3 (twee jaar geleden alweer) speelde het publiek mee met het ouderwetse arcade-spelletje BreakOut.

Op draait nog steeds een advertentie waarbij je op een speelse manier het nieuws te zien krijgt.

Prius zorgt voor wachtlijst

Met de Amerikaanse auto-industrie gaat het erg slecht, maar in de VS staan de consumenten in de rij voor de nieuwste Prius; er is zelfs een wachtlijst van meer dan een jaar, . Ondanks het grote succes van de nieuwe Prius is Toyota nog niet uit de rode cijfers.

En tot slot: Dell beweert geld te verdienen met Twitter, . Dell twittert alweer twee jaar en volgens een woordvoerder leverden Twitter-referrals tot zover twee miljoen dollar aan extra inkomsten op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in