Overslaan en naar de inhoud gaan

BBC start jongerenzender

De Britse omroep BBC is afgelopen weekeinde gestart met het digitale televisiekanaal BBC3.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee wil de omroep jongere kijkers teruglokken. Die hebben BBC1 en BBC2 verlaten ten gunste van de commerciële zenders met Amerikaanse series en reality-tv. BBC3 moet het BBC-imago van 'Britishness' nieuw leven inblazen. Dat doet de zender door minstens 80 procent van zijn programma's zelf te produceren en 90 procent van de programma’s uit eigen land te betrekken. De BBC steekt bijna 150 miljoen euro per jaar in BBC3. De Britten kunnen BBC3 dagelijks van 19.00 uur tot 04.00 uur gratis bekijken via kabel, satelliet of antenne. Elk uur is er een kort journaal en de overige uitzendingen variëren van series over het leven van dertigers en programma’s met beroemdheden als David en Victoria Beckham tot spelletjes. Eenvijfde van de uitzendingen is interactief.

related partner content for mobile comes here

De digitale zender is ook een springplank voor de BBC en de Britse regering in hun strategie om uiteindelijk van analoge televisie af te komen en de Britse televisie binnen tien jaar geheel te 'digitaliseren'. Vorig jaar kreeg de Britse regering wat dat betreft een zware slag te verwerken omdat de noodlijdende commerciële zender ITV Digital moest stoppen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in