Overslaan en naar de inhoud gaan

August de Vocht (Gemoro): "De mobiele markt is nog een hitsige puber" [Visie Mobile 2014]

Zoals al eerder beschreven op mobilemarketing.nl zou 2013 de doorbraak worden van mobile. Er is een goede stap gezet maar die echte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

related partner content for mobile comes here

[August de Vocht]

De afgelopen jaren hebben we met zijn allen mooie stappen gezet met de ontwikkelingen van custom made apps. Bijna elke app die op de markt kwam is vanaf de grond op opgebouwd en verschilde in grote maten van andere apps die hetzelfde mobile bureau had uitgebracht. Voor sommige; pakken wat je pakken kan. Zonder enige vorm van missie, visie of gedachte. Let op; dit is geen klacht maar lijkt mij een normaal process in een snel groeiende en ontwikkelende markt. De markt moest zich gaan settelen en bureau’s + klanten moesten hun weg vinden in het mobiele landschap.

Ik ben ervan overtuigd dat dit in 2014 versneld door zal gaan zodat er een duidelijke schifting zal ontstaan tussen de verschillende mobiele bureaus. Dit kan natuurlijk op allerlei niveau’s zijn maar ik zie een paar kernpunten voor me:

- - prijs

- - doelgroep

- - soort app

- - ontwikkeltechniek

De markt is natuurlijk zo groot dat elk bureau met specifieke oplossingen een bestaansrecht heeft. Of je nu apps verkoopt voor € 199,- of voor € 199.999,-. Wanneer zaken gestandaardiseerd worden zal het voor de klant duidelijker worden waar die moet zijn en is het voor het bureau eenvoudiger om een acceptabel rendement te behalen op development. Ook al geven resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, je kunt er wel een hoop van leren. Bij een volgende app met dezelfde insteek hoef je niet meer dezelfde fouten te maken.

Het tekort aan developers zal mijn inziens door standaardisatie ook opgelost kunnen worden. Zoek naar die specifieke eigenschappen die je als bureau nodig hebt en investeer in je developer. Standaardisatie zorgt natuurlijk ook voor zelfvertrouwen. En de ontwikkelingen gaan zo snel dat er altijd ruimte voor technische vernieuwing is.

2013 was een mooi jaar waarin veel geleerd is, de markt weer een paar reuze stappen vooruit gezet heeft. Maar ik kijk uit naar 2014 waarin we de volgende fase naar volwassenheid in zullen gaan.

Standaardisatie = Specialisatie = Rendement = 2014

Succes!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in