Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse Cloudfactory creëert VR-game voor Strongbow

In de game verandert de stad in een natuurlijke omgeving.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Amsterdamse creatieve studio Cloudfactory en de Londense productiemaatschappij UNIT9 hebben voor Heinekens cidermerk Strongbow een VR-game ontwikkeld. In de game moet de speler de stad veranderen in natuur door bijvoorbeeld het beton aan te raken, maar ook door appels te gooien.

related partner content for mobile comes here

‘Behalve dat VR intenser op de zintuigen werkt, heeft het nog een voordeel ten opzichte van andere digitale brand experiences: omdat je kunt spelen met fysieke bewegingen, kun je op andere manieren impact hebben op je doelgroep’, zegt Henry Cowling, creative director bij UNIT9. ‘Het is een soort nieuwe creatieve taal. Sterker nog, er bestaat geen mediabeleving die zo fysiek is als dit.’

De VR-game wordt in eerste instantie ingezet als middel voor de salesafdeling van Strongbow richting horeca en retailers, maar ook op festivals en Swale, de drijvende appelboomgaard van Strongbow in New York. Het is de bedoeling dat er ook een consumentenversie van de game beschikbaar komt, die gespeeld kan worden met eigen (cardboard-)VR-brillen.

Olivier Teepe, creative director digital en medeoprichter van Cloudfactory: ‘Wij houden er bij Cloudfactory van om nieuwe werelden te creëren, en hoe kun je dat beter doen dan met VR? Ik ben er ook van overtuigd dat VR zich in de toekomst nog veel verder zal ontwikkelen dan dit.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in