Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant vindt helemaal niet dat hij centraal staat

72 procent Nederlandse consumenten wil best meer geld uitgeven voor betere klantervaring.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

75 procent van de bedrijven wereldwijd vindt dat ze de klant centraal stellen. Consumenten zijn het daar helemaal niet mee eens, de dienstverlening voldoet voor slechts 30 procent van de consumenten aan de verwachtingen. 

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het onderzoek: The Disconnected Customer: What digital customer experience leaders teach us about reconnecting with customers van Capgemini. 

Voor de overige 70 procent van de bedrijven zou een investering in een betere klantervaring kunnen lonen, aangezien 81 procent van de ondervraagde consumenten aangeeft bereid te zijn meer te willen betalen voor een betere klantervaring biedt. 
In Nederland is 72 procent van de consumenten bereid meer geld uit te geven voor een betere klantervaring. In Duitsland is dat 61 procent, terwijl in India en China dat respectievelijk 98 en 95 procent is.



Moeite om technologische ontwikkelingen bij te benen



Verder noemt Capgemini is opvallend dat bijna een derde van de bedrijven in het onderzoek aangeeft moeite te hebben om snelle technologische ontwikkelingen bij te benen en aan de digitale verwachtingen van hun klanten te voldoen. 

Verder noemt Capgemini is opvallend dat bijna een derde van de bedrijven in het onderzoek aangeeft moeite te hebben om snelle technologische ontwikkelingen bij te benen en aan de digitale verwachtingen van hun klanten te voldoen. 

NPS-score



Uit het onderzoek blijkt dat consumenten en bedrijven verschillend denken over de kwaliteit van de klantervaring: 90 procent van de bedrijven verwacht dat de eigen Net Promotor Score (NPS) in de afgelopen drie jaar met vijf punten is gestegen, terwijl slechts 54 procent van de consumenten deze hogere score daadwerkelijk geeft. 

Uit het onderzoek blijkt dat consumenten en bedrijven verschillend denken over de kwaliteit van de klantervaring: 90 procent van de bedrijven verwacht dat de eigen Net Promotor Score (NPS) in de afgelopen drie jaar met vijf punten is gestegen, terwijl slechts 54 procent van de consumenten deze hogere score daadwerkelijk geeft. 



Ook blijkt dat bedrijven uit verschillende sectoren wisselend presteren. Technologiebedrijven slagen er volgens Capgemini goed om tegemoet te komen aan de verwachting van hun klant. Utility- en consumentenproductenbedrijven doen dit minder goed.  

In het onderzoek zijn 3.300 consumenten gevraagd naar hun mening en ervaring en 450 senior managers bevraagd, werkzaam in Australië, China, Duitsland, Frankrijk, India, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. 

Beeld: dreamerve / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in