Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdams verbod op fossiele reclame in metro 'symboolpolitiek'

Een ‘vorm van censuur’ en ‘een willekeurige maatregel’. Enkele reacties op het reclameverbod van benzineauto’s en dumptickets.
Amsterdam metro
© Shutterstock
Amsterdam metro
© Shutterstock

Een ‘vorm van censuur’ en ‘een willekeurige maatregel’. Het zijn enkele reacties op de maatregel van B&W van Amsterdam rond reclame voor fossiele brandstof in metrostations. Reizigers krijgen geen reclame meer te zien voor auto’s die rijden op fossiele brandstoffen of vliegtickets tegen dumpprijzen. De gemeente en reclame-exploitant CS Digital Media hebben daarover maandag afspraken gemaakt en vastgelegd in een convenant.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Stephan Alspeer

Ik zie juist een mooie kans voor exploitanten. Het is onmiskenbaar een ontwikkeling die je niet meer keert. De gemeente bepaalt als exploitant van de Amsterdamse metro onder welke voorwaarde er wordt geadverteerd.
Ze zijn overigens niet de enige; The Guardian hanteert een identieke 'fossil-ban' en ook de gemeenteraad van New York probeert via de rechter een soortgelijke ban af te dwingen, het is wachten op een tipping-point.
De vragen die in het artikel worden gesteld zijn legitiem en bieden een mooie kans om nieuwe proposities/scans te ontwikkelen voor adverteerders.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in