Amsterdams verbod op fossiele reclame in metro 'symboolpolitiek'
Een ‘vorm van censuur’ en ‘een willekeurige maatregel’. Enkele reacties op het reclameverbod van benzineauto’s en dumptickets.
Een ‘vorm van censuur’ en ‘een willekeurige maatregel’. Het zijn enkele reacties op de maatregel van B&W van Amsterdam rond reclame voor fossiele brandstof in metrostations. Reizigers krijgen geen reclame meer te zien voor auto’s die rijden op fossiele brandstoffen of vliegtickets tegen dumpprijzen. De gemeente en reclame-exploitant CS Digital Media hebben daarover maandag afspraken gemaakt en vastgelegd in een convenant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIk zie juist een mooie kans voor exploitanten. Het is onmiskenbaar een ontwikkeling die je niet meer keert. De gemeente bepaalt als exploitant van de Amsterdamse metro onder welke voorwaarde er wordt geadverteerd.
Ze zijn overigens niet de enige; The Guardian hanteert een identieke 'fossil-ban' en ook de gemeenteraad van New York probeert via de rechter een soortgelijke ban af te dwingen, het is wachten op een tipping-point.
De vragen die in het artikel worden gesteld zijn legitiem en bieden een mooie kans om nieuwe proposities/scans te ontwikkelen voor adverteerders.