Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred International wint opnieuw de Creative Press Challenge

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International is het winnende creatieve team.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit team won in 2013 ook al de eerste editie van de wedstrijd, georganiseerd door de Persgroep. Het is de vierde editie. Tijdens een verrassingsbezoek bij Alfred International werd het team vanmiddag persoonlijk gefeliciteerd met hun overwinning.

related partner content for mobile comes here

De jury koos drie weken geleden uit 54 inzendingen de drie beste schetsen, die door de desbetreffende teams geproduceerd zijn. De advertentie van Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International is uiteindelijk gekozen als winnaar. Volgens de jury heeft dit creatieve team op intelligente en verrassende wijze de boodschap van Plastic Soup Foundation overgebracht.

De juryleden over de winnende advertentie:

&;De terechte winnaar: je wordt wakker geschud op de scherpe grens van beeld en tekst. Denk maar eens verder. Als onschuldig kinderspeelgoed zo gevaarlijk kan zijn, hoeveel meer voorbeelden zijn er dan te bedenken. Teflon in lippenstift? Weekmakers in spenen... Waarom doen we hier niets aan?&;

- Maria Westerbos, Founder & Director Plastic Soup Foundation -

&;Deze advertentie trekt onmiddellijk de aandacht en maakt een grap (onschuldig kinderspeelgoed als massavernietigingswapen) die de nieuwsgierigheid wekt. Zo heb je nooit over een waterpistooltje gedacht, en dat is precies de boodschap van de Plastic Soup Foundation: je beseft niet dat al dat plastic in de zee ook de mens zelf kan schaden.&;

- Philippe Remarque, Hoofdredacteur de Volkskrant –

&;Dit idee heeft geweldige stopping power. Een naïef, onschuldig object in combinatie met een hele tegenstrijdige headline. Dit wekt nieuwsgierigheid om meer te weten te komen over het goede doel.&;

- Mervyn ten Dam, Executive Creative Director & Founder ACHTUNG! -

&;If a tree falls in the forest and no one is around to hear it, does it make a sound? I don’t know. But I like this ad. It’s simple, smart and has tension. It reminds me of an ad from the great Hal Riney era.&
- Dave Canning, Executive Creative Director 180 Amsterdam -

&;Het idee is ogenschijnlijk simpel. Het is iconisch en opvallend. Kortom; meer dan printwaardig. En het belangrijkste: het idee maakt de grootste kans om mensen over deze problematische kwestie te doen laten nadenken. Ik denk dat het de boodschap van de Plastic Soep foundation op een verrassende en effectieve manier overbrengt.&;
- Ewoudt Boonstra -

De advertentie staat op donderdag 8 december in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met het team en wordt ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity. Om de primeur van de advertentie te bewaren voor in de Volkskrant, wordt bij dit bericht enkel de schets getoond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in