Overslaan en naar de inhoud gaan

5 vragen aan Joost Haartsen (Amp)

Wat zijn de Cannes-favorieten van de eigenaar/directeur Amp. Amsterdam?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Waarom ga je naar Cannes, welke meetings en activiteiten heb je in de agenda?

related partner content for mobile comes here

Wij gaan naar Cannes om meerdere redenen. Het is de enige en unieke plek ter wereld en plaats in de tijd waar alles samen komt wat te maken heeft met creativiteit, reclame en merken. Veel inspirerende mensen dus vooral. Voor mij is het voornamelijk zinvol om veel van onze internationale contacten en klanten te ontmoeten in een kort tijdsbestek en een fijne sfeer, maar het is ook de perfecte plek om nieuwe contacten op te doen. Voornamelijk internationaal georiënteerd. En voor Amp.Amsterdam ook een mooi moment om met z’n allen een paar mooie feestjes te vieren.

Waarover gáát Cannes eigenlijk, of waar zou het over moeten gaan?

Cannes gaat volgens mij over het vieren van creativiteit en de impact daarvan, maar zeker ook over het samenkomen van onze industrie. Uiteindelijk geeft Cannes daarvoor het perfecte platform en de beste netwerkmogelijkheden.

Welke ontwikkeling in de industrie is je het meeste bijgebleven van het afgelopen jaar?

Uiteraard Virtual Reality. Een prachtige ontwikkeling wat ons betreft ook als muziekbedrijf. Contentcreatie moet met VR werkelijk volledig geïntegreerd plaats gaan vinden en wordt daardoor voor alle partijen zoveel interessanter en uitdagender. Iedereen moet feitelijk weer terug naar de schoolbanken.

Wat zijn je favoriete cases, zowel internationaal als nationaal?

R/GA Hustle: Beats by Dre "Straight Outta”

 

ING/JWT:  The Next Rembrandt

 

Droga5 NY: Under Armour "Rule Yourself: Phelps"

 

Wat verwacht je van de prijzen die Nederland mee naar huis mag nemen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd enorm ingewikkeld vind om een voorspelling te doen. Maar dat de oogst voor Nederland groter zijn dan ooit, hoop ik wel. Het zou in ieder geval verdiend zijn, gezien de enorme toename van kwaliteit en focus op internationale expansie, door steeds meerdere Nederlandse creatieve bedrijven.

Meer lezen over Cannes Lions 2016? Bekijk ons .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in