Overslaan en naar de inhoud gaan

3% wil betalen voor apps als ze daardoor geen reclame zien

79% snapt dat door advertenties apps en content op smartphone en tablet gratis zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiele consumenten vinden dat één minuut die zij besteden aan advertising op hun smartphone of tablet, ongeveer 9,50 euro waard is.

related partner content for mobile comes here

Onderzoekbureau Opinium Research deed onderzoek voor Millennial Media en ondervroeg ruim 4.000 consumenten in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Ze wilden in kaart brengen wat consumenten vinden dat de waarde is van hun engagement met adverteerders op hun mobiele apparaat.

Amerikanen dichten er de hoogste waarde aan, bijna 11 euro. De Fransen gaan uit van 7,50 euro. Duitsers een kleine 9 euro, inwoners van het Verenigd Koninkrijk menem dat het om ongeveer 10 euro gaat.

Ze snappen het

Het onderzoek laat zien dat 79 procent van de consumenten snapt dat advertenties evoor zorgen dat ze apps en content gratis kunnen gebruiken.

72 procent verwacht dat ads zo de content gratis houden.

3 procent geeft aan voor apps te willen betalen als dat inhoudt dat ze niet langer advertenties op hun mobiel op tablet zien.

25 procent van de ondervraagden klikt minstens een keer per maand op een mobiele advertentie om iets meer te weten te komen over een product of dienst.

Specifieke actie

Er is wel verschil tussen Amerikanen en Europeanen: 31 procent van de Amerikanen doet dit wel eens, in vergelijking met 22 procent in Frankrijk, 25 procent in Duitsland en 21 procent in het Verenigd Koninkrijk.

Eenderde van de consumenten die het afgelopen jaar op een mobiele advertentie klikte, werd aangespoord tot een specifieke actie.

18 procent deed het omdat ze iets meer wilde weten over een product of merk waar ze anders niet aan zouden hebben gedacht. 14 procent kocht ook daadwerkelijk iets.

Van iedereen die aangaf tot aankoop te zijn overgaan na het zien van een mobiele advertentie, zei 43 procent dat ze het in een fysieke winkel haden gekocht. 82 procent deed het online.

Bron:  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in