Overslaan en naar de inhoud gaan

WeAsk laat bedrijven marktonderzoek doen met WhatsApp

Volgens de ontwikkelaars van WeAsk kan marktonderzoek veel sneller door middel van WhatsApp.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de tool WeAsk, onderdeel van marketingbureau , kunnen bedrijven onderzoek doen onder hun consumenten via Whatsapp.

related partner content for mobile comes here

Met de tool kunnen bedrijven testjes, toetsingen en onderzoek doen met  consumenten uit een bepaald segment . De antwoorden van de consumenten worden vervolgens in een tabel gepresenteerd op de dekstop. Hierdoor kunnen bedrijven kleine en grote vraagstukken live onderzoeken.

Tim Meuleman, managing partner bij C2B vermoedt dat nog geen 1% van de bedrijven WhatsApp zakelijk structureel of strategisch inzet, maar volgens hem is het vanwege de laagdrempeligheid erg geschikt voor direct en continu contact.

Mogelijkheden van de tool zijn bijvoorbeeld aan fans vragen of ze poster A of B in de stad willen zien, of welke prijs ze het liefste winnen in een aankomende campagne. Ook kan de positionering van een nieuw product of dienst getest worden, of een verpakking voor in de winkel. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in