Viva is Tijdschrift van het Jaar


Het jubilerende (35 jaar oude) vrouwenblad versloeg daarmee de andere genomineerde bladen Glamour, Girlz! en Quest. Deze laatste drie titels wonnen in de respectievelijke categorieën Tijdschriftmarketing van het Jaar, Crossmediaal Concept van het Jaar en Hoofdredacteur van het Jaar (Karlijn van Overbeek) echter wel een Mercur.
De Adformatie Mercur voor Tijdschriftcampagne van het Jaar ging naar de Iglo-campagne ‘Altijd het beste vers in huis’, gemaakt door BBH Londen/Ogilvy. Weekbladpers Tijdschriften-titel Hollands Diep sleepte een bekroning voor Lancering van het Jaar binnen.
De oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-prijs voor Publiekstijdschriften ging naar Veronica Magazine. ‘Al jaren staat Veronica Magazine op eenzame hoogte. Zowel de oplage, de advertentiebezetting als de omzet van dit blad zijn ongekend, en dat al zoveel jaren achter elkaar. Veronica Magazine is veel meer dan een omroepblad’, zo stond onder meer in het juryrapport.
De Mercur voor Tijdschriftmarketing van het Jaar was voor de Glamour Stiletto Run, van G+J. Tijdschriftenretailer van het Jaar werd De Drukkerij Middelburg.
Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid