Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter voert leeftijdcheck in voor alcoholmerken

Twitter heeft een leeftijdcontrolecheck geïntroduceerd zodat alcoholmerken beter campagnes kunnen voeren op Twitter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drankcampagnes zijn dan alleen te zien voor mensen in de juiste leeftijdsgroep.

related partner content for mobile comes here

Alcoholmerken hebben al jaren te maken met een verplichte leeftijdscontrole op hun sites. Tot nu toe was het echter niet mogelijk om dit proces ook op Twitter goed door te voeren.

Marketeers van alcoholmerken waren dan ook bezorgd of ze de leeftijden van hun consumenten goed konden controleren bij marketingacties op Twitter, en daardoor terughoudend wat betreft de inzet van het medium.

Heineken, Bacardi, Bud Light en Jim Beam maken in de VS al gebruik van de nieuwe dienst van Twitter, die gisteren live ging. In de VS gebruikt Bud Light promotie-accounts waarbij men Twitteraars op leeftijd van 21 jaar en ouder kan checken, en of ze geinteresseerd zijn in football, gedurende de -campagne.
Volgens Twitter werkt het systeem op Twitter.com, iOS- en Androidtoestellen.

Hoe Twitter omgaat met de wisselende leeftijden waarop mensen alcohol mogen drinken in verschillende landen, is niet bekend.

Bron: Marketingmagazine

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in