Twee nieuwe bladen onder AutoWeek-vlag
De Classics-editie wordt een maandblad en het gaat hier om een samenvoeging van twee bestaande autotitels van Sanoma Media, namelijk Classic Trader en AutoWeek Classics&Youngtimers. Het eerste nieuwe nummer wordt gepresenteerd tijdens de autobeurs Interclassics in het MECC in Maastricht, half januari.
AutoWeek GTO betekent de terugkeer van het glossy automagazine, waar in 2009 de stekker uit werd getrokken. De vernieuwde GTO - 'met passie voor PK's' - wordt onderdeel van de speciallijn van AutoWeek en verschijnt in elk geval drie keer.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOndanks tijdschriftoplages die onder druk staan, durft AutoWeek-hoofdredacteur Robert van den Ham de twee nieuwe titels aan. 'Het zijn niches waar we ons op richten, maar wel met een enorm trouwe fanbase. Die van de twee nog huidige classicsbladen verwachten we mee te nemen naar het nieuwe maandblad, en laat bij autoliefhebbers de letters GTO vallen en ze vragen direct wanneer het blad weer terug komt. Sterker nog, de abonnees van ons weekblad krijgen GTO er straks drie keer gratis bij en dus is er direct een gegarandeerde oplage van tegen de 50.000.' Van den Ham zegt daar de advertentiemarkt al warm voor te krijgen. Ook meldt hij dat Autoweek verder gaat met investeren in digitaal. 'Binnenkort lanceren we de AutoWeek Video-app voor tablets.'
De redactie van AutoWeek maakt beide nieuwe bladen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid