
In The Tweet Shop (een verwijzing naar het Britse ‘sweet shop’) konden tweets met hashtag #tweetshop ‘worden ingeruild’ voor een doos Special K Cracker Crisps.
De pop-upstore is een digitale variant van experimentele marketing en sampling, aldus Mischief PR/Slice, het bureau dat de actie bedacht.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe marketeers van Kellog's en de mensen van Mischief PR/Slice volgden de tweets op een scherm. Als er een tweet voorbij kwam, dan kon de twitteraar de box meenemen. Brandchannel schrijft de actie een groot succes is.
Mischief PR/Slice heeft naar eigen zeggen heel goed gecheckt of het écht de eerste Tweet Shop in de wereld was. Dat was het niet, in 2010 vond er een soortgelijke b2b-actie plaats, maar het is wel de eerste b2c-actie. Men had acht weken nodig om dit idee tot uitvoer te brengen.
De winkel is nu alweer dicht, maar wellicht dat het navolgen gaat krijgen in de VS, aldus de bedenkers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee