Overslaan en naar de inhoud gaan

Kellogg’s: Twitterwinkel in Londen

Om aandacht te besteden aan de introductie van Special K Cracker Chips (Crisps) in Groot-Brittannië, heeft Kellogg’s een pop-upwinkel in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In The Tweet Shop (een verwijzing naar het Britse ‘sweet shop’) konden tweets met hashtag ‘worden ingeruild’ voor een doos Special K Cracker Crisps.

related partner content for mobile comes here

De pop-upstore is een digitale variant van experimentele marketing en sampling, aldus Mischief PR/Slice, het bureau dat de actie bedacht.

De marketeers van Kellog's en de mensen van Mischief PR/Slice volgden de tweets op een scherm. Als er een tweet voorbij kwam, dan kon de twitteraar de box meenemen. schrijft de actie een groot succes is.

Mischief PR/Slice heeft naar eigen zeggen heel goed gecheckt of het écht de eerste Tweet Shop in de wereld was. Dat was het niet, in 2010 vond er een soortgelijke b2b-actie plaats, maar het is wel de eerste b2c-actie. Men had acht weken nodig om dit idee tot uitvoer te brengen.

De winkel is nu alweer dicht, maar wellicht dat het navolgen gaat krijgen in de VS, aldus de bedenkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in