Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend voor 2008: premiumization

door gastblogger Thecla Schaeffer, FHV BBDO
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door gastblogger Thecla Schaeffer,

related partner content for mobile comes here

Vorige week is de Fiat 500 in Nederland gelanceerd met bijbehorende hippe waarop je de auto helemaal naar je eigen zin kunt tunen. Prijzen starten vanaf 11.500 Euro, maar als je enthousiast de configurator hebt doorlopen kom je zo uit op bijna het dubbele. Daarmee wordt het een echte premium, zo'n autootje voor d'r bij.

En dat klopt helemaal met de trends, want volgens is 'premiumization één van dé trends voor 2008.

Deze trend voorspelt dat veel gewone producten een premium versie gaan krijgen. Van water tot snoep en van wasmachines tot zelfs wc-papier.
Het is een interessante
op de ecotrend en de gezondheidstrend die juist matiging prediken (niet te vet, niet te zout, niet slecht voor het milieu, etc.).

Het is een leuk gedachte-experiment om eens over premiumization na te denken: wat zou je allemaal kunnen toevoegen aan je merk zodat mensen er het dubbele voor over gaan hebben?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in