Overslaan en naar de inhoud gaan

'Toename mobiele apparatuur biedt grote kansen voor Nederlandse banken' [Visie Mobile 2014]

De snelle toename van het gebruik van mobiele apparatuur en mobiel Internet door Nederlandse consumenten, het midden- en klein bedrijf en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

related partner content for mobile comes here

Een aantal mobile marketing trends van uit het perspectief van de klant:

- Klanten zijn zeer geïnteresseerd in persoonlijke aanbiedingen. Dit betekent dat personalisatie een kritische succesfactor zal worden;

- Door de crisis zijn Nederlanders nog meer dan anders gespitst op persoonlijke aanbiedingen en kortingen: mobile dealmarketing en mobiele kortingsbonnen zullen een belangrijke invloed hebben op het koopgedrag;

- Klanten verwachten op ieder mobile apparaat dat men gebruikt eenzelfde consistente online klantbeleving, waarbij mobile video marketing en mobile social media marketing steeds meer een geïntegreerd onderdeel uit zal gaan maken van die mobiele klantervaring bij mobiele marktleiders;

- Veel mobiele gebruikers zijn van de Y-generatie, de generatie die is op gegroeid met games. Voor hen is gamification marketing een must-have voor mobiele leiders in de financiële dienstverlening;

- Een algemene trend in mobile marketing voor 2014 is dat video, geluid, foto’s en afbeeldingen waaronder infographics (infographics marketing) steeds meer de plaats zullen innemen van tekst, nieuwsbrieven en e-mails.

Conclusies:
2014 zal HET jaar worden waarbij mobiele leiders in de financiële dienstverlening mobile marketing fundamenteel zullen hebben veranderd van een traditionele marketing- en communicatie model als naar een persoonlijke wow! ervaring met een gepersonaliseerde sociale klant- en medewerker beleving, online en offline. Inclusief direct contact met je eigen adviseur bij de mobiele marktleiders binnen de financiële sector via Skype, WhatApp, SMS en telefoon.

De oude dinosauriër ‘Lean & Mean’ banken zullen zich blijven richten op het perfectioneren van het onpersoonlijke zelfbedieningsmodel over ‘alle mobiele kanalen’ op het Internet heen, aan ‘me-too’ digitale strategie blijven doen en blijven vechten om de prijs van ‘de beste bankwebsite van alle dinosauriër banken in Nederland’. Hun inkomsten zullen blijven dalen en de verhoging van de tarieven en de grote reorganisaties zullen door blijven gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in