Overslaan en naar de inhoud gaan

ZenithOptimedia voorspelt daling tv-budgetten

Groei budget internet en mobiel gaat ten koste van televisie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wereldwijd krijgen televisie-exploitanten te maken met een daling van advertentiebudgetten. Dat wordt voorspelt door Zenithoptimedia, onderdeel van Publicis. Het mediumtype heeft 30 jaar groei laten zien, maar de groeiperiode is nu voorbij.

related partner content for mobile comes here

Volgens ZenithOptimedia is televisie wereldwijd nog goed voor 40,2 procent van de advertentiebudgetten: 523 miljard dollar. In 2016 daalt dat naar 39,3 procent.

De daling wordt veroorzaak door een groei in reclame op internet en op mobiele media. Het budgetaandeel online groeit wereldwijd van 20,6 naar 26,6 procent (2013-2016).

Mobiele advertentie groeien ook zeer sterk: tot en met 2016 met 50 procent jaar-op-jaar, is de verwachting van ZenithOptimedia.

Bron: Financial Times via Villamedia

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in