Overslaan en naar de inhoud gaan

"Tijdschriften inspireren lezer"

Tijdschriften inspireren en verrassen, brengen de lezers op ideeën en laten ze nieuwe producten ontdekken, zo blijkt uit een onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma Uitgevers presenteert deze week een onderzoek (door Millward Brown/Centrum) onder bijna 1.000 lezers (mannen en vrouwen) in de leeftijd 15 tot en met 65 jaar. Het enthousiasme waarmee lezers over hun blad praten en oordelen is groot, zo blijkt. In het onderzoek zijn zowel 'zware' als 'lichte' tijdschriftenlezers vertegenwoordigd.
Centrale vraag was 'In welke mate en op welke manier kunnen tijdschriften inspireren en verrassen?'. Met de stelling 'Ik word wel eens geïnspireerd door tijdschriften' is maar liefst 93% het eens. Het gaat dan niet alleen om de redactionele artikelen; 83 procent geeft aan ideeën te halen uit advertenties in tijdschriften.

related partner content for mobile comes here

De inspiratie staat voornamelijk voor het opdoen van ideeën, vooral op het gebied van koken, mode, boeken/cd’s, reizen en wonen. Het gaat om een praktische en functionele invulling, gekoppeld aan de interesses van de lezer.

Andere bezigheden zoals reizen (46%), de stad ingaan (39%), muziek luisteren (46%) maar ook televisie kijken (49%) en internetten (56%) worden aanzienlijk minder inspirerend gevonden. Voor de jongere respondenten (15-30 en 31-45) zijn tijdschriften zelfs de belangrijkste inspiratiebron.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in