"Tijdschriften inspireren lezer"


Sanoma Uitgevers presenteert deze week een onderzoek (door Millward Brown/Centrum) onder bijna 1.000 lezers (mannen en vrouwen) in de leeftijd 15 tot en met 65 jaar. Het enthousiasme waarmee lezers over hun blad praten en oordelen is groot, zo blijkt. In het onderzoek zijn zowel 'zware' als 'lichte' tijdschriftenlezers vertegenwoordigd.
Centrale vraag was 'In welke mate en op welke manier kunnen tijdschriften inspireren en verrassen?'. Met de stelling 'Ik word wel eens geïnspireerd door tijdschriften' is maar liefst 93% het eens. Het gaat dan niet alleen om de redactionele artikelen; 83 procent geeft aan ideeën te halen uit advertenties in tijdschriften.
De inspiratie staat voornamelijk voor het opdoen van ideeën, vooral op het gebied van koken, mode, boeken/cd’s, reizen en wonen. Het gaat om een praktische en functionele invulling, gekoppeld aan de interesses van de lezer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAndere bezigheden zoals reizen (46%), de stad ingaan (39%), muziek luisteren (46%) maar ook televisie kijken (49%) en internetten (56%) worden aanzienlijk minder inspirerend gevonden. Voor de jongere respondenten (15-30 en 31-45) zijn tijdschriften zelfs de belangrijkste inspiratiebron.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid