Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsoring Rooney pakt slecht uit voor Nike

Nike ervaart in de U.K. dat het sponsoren van een sportheld niet altijd goed uitpakt. De blessure die Wayne Rooney opliep trok uiteraard…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe Nike campagne met daarin sterren als Eric Cantona, Ronaldinho en Rio Ferdinand scoorde goed. Op valt te lezen dat Nike's "general impression" score op de BrandIndex van +17 begin maart was gestegen naar +31 eind April.

related partner content for mobile comes here

Vooral onder mannen zakte de waardering snel en scherp met 13 punten direct na het bekend worden van de blessure van de populaire spits. Overigens zegt Nike rekening te houden met dit soort verschijnselen: "We never rely on a single player. We know what sport is and that there can always be injuries around the corner."

Blijft dan toch een gok. Als van Nistelrooy straks de winnende goal maakt in de kwartfinale is hij de held, maar wat als hij in de strafschoppenserie van de halve finale mist? Maar ja, gokken schijnt bij voetbal te horen, zeker in de U.K.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in