Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL en Vodafone lanceren Sizz

Vrouwenmerk Sizz wil ‘duidelijk praten’ en de zaken lekker makkelijk maken voor vrouwen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Donderdag werd in de Dutchview Studio in Hilversum een nieuw merk voor mobiele telefonie gelanceerd: . Het merk is de ‘liefdesbaby’ van RTL en Vodafone. Twee powerhouses, allebei leading in hun eigen sector, meldde een blije Jens Schulte Bockum, de CEO van Vodafone Nederland. ‘This is one of the best days of the year.’ Hij leidde de merkwaarden van het nieuwe merk in met een persoonlijk verhaal over zijn vrouw en dochters. Vastgesteld werd dat vrouwen behoefte hebben aan duidelijkheid en service. Precies wat Sizz beoogt te bieden.

related partner content for mobile comes here

Bert Habets, ook verheugd over de samenwerking, zei dat het project een lange leadtime heeft gehad. ‘We waren al bezig ver voor het The Voice of Holland-project.’ Habets zegt dat RTL met deze move definitief een positie claimt in de mobiele markt. Belangrijk volgens hem, omdat bewegend beeld straks overal en altijd te consumeren zal zijn. En het past ook in de strategie, die RTL is ingeslagen met RTL Ventures.

Sandra Smits van Vodafone vertelde dat vrouwen technische geneuzel en dikke handleidingen ervaren als een drempel. ‘Het moet makkelijk en leuk zijn.’ Pay-off van het nieuwe merk luidt dan ook niet voor niets: ‘Da’s lekker mobiel’. Sizz, dat het leven niet al te serieus wil nemen, gaat vrouwen helpen met het maken van keuzes. Er is een ‘voorkeuze’ van vier smartphones, ‘want anders krijgen vrouwen keuzestress’. Sizz helpt vrouwen ook met hoe je een sms’je verstuurt, een beltoon instelt, of een webpagina bekijkt. En er is een , waarin vier frisse meiden vertellen over de zegeningen van ‘hun selectie’ apps, en hoe ze werken. Verder is het winkelpersoneel speciaal getraind ‘op vrouwen’. Het zegt vrouwen bijvoorbeeld niets als ze 1 gigabyte in de bundel hebben. Smits: ‘Je kunt dan beter zeggen hoeveel internetpagina’s ze daarmee kunnen bekijken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in