Overslaan en naar de inhoud gaan

(Rondvraag) Wat kunnen de lijsttrekkers nog leren van contentmarketing?

Bijna alle politieke partijen zijn inmiddels gestart met hun campagnes voor de komende verkiezingen. Dat betekent automatisch ook veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast monitoren veel social mediabureaus de online buzz rond partijen en lijsttrekkers. Social mediabureau Krem bijvoorbeeld onderzocht afgelopen week hoe de politieke partijen het er vanaf brachten op social media, en .

related partner content for mobile comes here

Een van de interessantere uitkomsten uit het onderzoek was dat burgers steeds vaker echt in gesprek willen met de partijen (en lijsttrekkers), en dat partijen ook steeds vaker antwoord geven. Het percentage verstuurde replies naar aanleiding van een vraag op Twitter is dan ook gestegen van 13 naar 17 procent, aldus Krem.

Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Volgens Krem blijven de SP en PVV achter; deze partijen blinken op social media vooral uit in zenden.

Contentmarketing
De komende verkiezingen lijken meer dan ooit in het teken te staan van echt luisteren naar je kiezer, en vervolgens met concrete oplossingen komen. Contentmarketing dus, om maar even in marketingtermen te blijven… Maar veel lijsttrekkers zouden nog best een cursus kunnen gebruiken.

Dat brengt me tot de volgende Rondvraag: Wat kunnen de lijsttrekkers nog leren van contentmarketing?

Geef je mening! Reacties komen te staan in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing.

Overigens: de komende tijd zullen , en samen de verkiezingen op de voet volgen. Uiteraard met een communicatie-, reclame en marketingpet op. Zo zullen opinieleiders dagelijks hun mening geven over de acties van de lijsttrekkers. Binnenkort meer hierover!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in