Reclame Amsterdamse binnenstad aan banden
Het stadsdeel trekt 500.000 euro uit om ondernemers te stimuleren grote uithangborden te vervangen door kleinere. Bovendien wil het stadsdeel beter gaan handhaven, meldt tv-station AT5. Het strengere beleid richt zich met name op de winkel- en uitgaansgebieden, zoals het Damrak en de Leidse buurt.
Het is niet de eerste keer dat het stadsbestuur probeert de reclame in te dammen. Tot nu toe mocht het nog niet baten, maar nu wil de gemeente de middenstanders overhalen met een extra subsidie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Tegelijkertijd met het uitbannen van overtollige reclame-uitingen begint stadsdeel Centrum deze zomer met een halfjaar durend experiment om reclame op steigerdoeken toe te staan. Gebouwen in de binnenstad die worden gerenoveerd ‒ en dat zijn er nogal wat - kunnen tijdelijk worden opgesierd met metersbrede en -hoge teksten en logo's van adverteerders.
Extra voordeel voor het stadsdeel is dat ze zelf eenderde van de reclame-inkomsten vangt, zo is de afspraak met de reclamebureaus.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid