“Nieuwe tablet versie Het Nieuwsblad voor digitale groei”
De inhoud wordt gepresenteerd in zeer visuele templates die een ongezien leesgemak bieden. De interactieve mogelijkheden van de tablets worden veel beter benut.
Het Nieuwsblad is één van de meest gelezen kranten in Vlaanderen. Dagelijks bereikt de krant 1 miljoen lezers. De krant wordt elke dag gepubliceerd op een oplage van bijna 300.000 exemplaren. Met 16 regionale edities is Het Nieuwsblad marktleider in locale berichtgeving. Het sportkatern “SportWereld” biedt haar lezers de meest uitgebreide sportverslaggeving in België.
“Nieuwe tablet versie cruciaal voor onze digitale groei”
“Deze nieuwe tablet editie is voor ons een zeer belangrijke stap in het verzekeren van onze digitale toekomst. We willen hiermee een grote sprong voorwaarts maken in onze tablet strategie. Voorheen gaven we onze abonnees toegang tot een papieren versie van onze krant op mobiele apparaten en op het web. Lezersonderzoek heeft aangetoond dat deze aanpak serieuze beperkingen heeft: de papieren versie is niet makkelijk te lezen en te navigeren. Daarom lanceren we nu deze aangepaste tablet editie,” vertelt Pascal Weiss, Hoofdredacteur van Het Nieuwsblad. Hij verwacht een belangrijke versnelling van de groei van digitale gebruikers van Het Nieuwsblad met deze nieuwe tablet versie.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta“De look & feel van onze nieuwe tablet editie is zeer sterk geïnspireerd door onze print versie. De tablet editie bevat exact dezelfde inhoud. Daarentegen is de presentatie van de artikelen en de templates volledig geoptimaliseerd voor de tablet toestellen: alles is zeer visueel en laat toe om audio-visuele inhoud veel makkelijker te integreren. De navigatie is zeer intuïtief en vlot,” vult Patrick Saliën, Digital Manager bij Het Nieuwsblad, aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid