Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet Braungart, maar Stahel bedenker cradle to cradle

Ik was verrast toen ik ontdekte dat niet zelfbewieroker Michael Braungart, maar de bescheiden Zwitser Walter Stahel de oorspronkelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik was verrast toen ik ontdekte dat niet zelfbewieroker Michael Braungart, maar de bescheiden Zwitser is van het begrip Cradle to Cradle. Dat feit zou op zich niet zo spannend zijn, ware het niet dat inmiddels horden ondernemers als blinde paarden zichzelf benoemen tot 'cradelaar' en het begrip een behoorlijke status krijgt als kwaliteitsmerk in duurzaamland. Een ontwikkeling waar volgaarne overuren in steekt.

related partner content for mobile comes here

Een paar maanden geleden echter wilde Stahel hier desgevraagd geen ophef over maken. Maar hij heeft zich bedacht. En zo kan hij zich ook bedenken als het gaat om het mogelijk claimen van rechten.

Waar sta je dan als ondernemer, die van zo'n kwalificatie gebruik maakt om de duurzaamheid van zijn product te onderstrepen? Welk effect heeft een mogelijke discussie over eigendomsrechten van een keurmerk op de gebruikers er van? Pikant maakt het wel de sector waarin dit speelt. Duurzaamheid staat en valt met transparantie en openheid. Maar Braungart heeft nooit met een woord over het bestaan van Stahel gerept.

Houdt de geest van het idee stand, of raakt het merk besmet door de discussie? Wordt vervolgd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in