Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn maakt het de A-merken nog moeilijker

De Telegraaf weet het zeker: Albert Heijn verklaart de A-merken de oorlog.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De weet het zeker: Albert Heijn verklaart de A-merken de oorlog.

related partner content for mobile comes here

Vanaf vrijdag kunnen klanten van de retailer namelijk een blinde test doen waarbij producten van A-merken kunnen worden vergeleken met die van het huismerk.

De stunt moet consumenten er natuurlijk van overtuigen dat het eigen merk niet onderdoet voor de duurdere gevestigde namen.

Nieuw zijn dit soort acties niet. Ik kan me nog herinneren dat er eens een supermarkt in het Noorden van het land was die iedereen die een fles cola van het A-merk kocht, vroeg of ze de fles mochten omruilen voor twee van het huismerk. De A-merken schreeuwden moord en brand.

De blinde testactie is wel het zoveelste bewijs van de bittere strijd tussen de A-merken en de supers die door de gestegen grondstofprijzen feller is dan ooit.

Maar in feite is het pleit allang beslist. AH is de baas en kan door zijn inkoopmacht iedereen op de knieen krijgen.

Albert Heijn zegt geen contact met de desbetreffende A-merken te hebben gehad.

Sympathiek? Nee, dat denk ik niet. Maar wel effectief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in