Overslaan en naar de inhoud gaan

'NFC en QR codes werken wel!'

Outdoor campagne laat flinke conversie in QR codes en NFC tags zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[door Lejo Duivenvoorde] De door Altermedia zorgvuldig gerichte Out-Of-Home uitingen converteren direct door gebruik te maken van de emotie van het moment. 

related partner content for mobile comes here

Vanaf 8 mei zijn op 2000 locaties op de Out-Of-Home uitingen van Altermedia stickers aangebracht met een NFC en een QR code.  Deze zijn naast een eigen campagne, met de plaatsing in 900 herentoiletten, direct ingezet ter ondersteuning van de Sony Playstation 4 campagne waarin wordt ingespeeld op  het FIFA WK Voetbal. 

Over een periode van circa 1 week werden op deze lokaties ca 30-40 interacties per dag, gemeten. Bezoekers die dus daadwerkelijk met hun telefoon een landingspagina of , in dit geval , een Sony Playstation demo opstartten door de QR code te scannen (52%) of de NFC tag te ‘tappen’ (48%). Aangezien Apple iOS (30% van de gemeten interacties)  geen NFC ondersteuning biedt, betekent dit inderdaad dat een groot deel van de Android/Windows gebruikers (34%) ook liever scanned of niet bekend is met de NFC functionaliteit hun toestellen. Deze case laat zien dat, naast mobiel betalen, identificatie of bestellingen, NFC en QR codes prima gebruikt kunnen en daadwerkelijk worden voor de conversie van OOH uitingen!

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in