Overslaan en naar de inhoud gaan

Naamsbekendheid belangrijkste doel reclame

Niet het verhogen van de omzet, maar het verkrijgen van meer naamsbekendheid is het belangrijkste doel van de meeste adverteerders. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek maakt deel uit van een groter onderzoek naar het meten van de resultaten van marketingcommunicatie-inspanningen en is gehouden onder de top 500 van adverteerders in Nederland. Naamsbekendheid wordt door 37 procent het belangrijkste doel gevonden, terwijl 31 procent omzetverhoging het belangrijkst vindt. Imagoverbetering wordt genoemd door 24 procent, respons door 22 procent en bereik door 17 procent.

related partner content for mobile comes here

Verder blijkt uit het onderzoek dat de meeste adverteerders niet consequent metingen uitvoert naar de resultaten van campagnes. Bedrijen in de IT/Telecomsector doen dat het minst vaak; bedrijven in de dienstverlening en not-for-profitsector het vaakst.

Bedrijven die zelden meten noemen de kosten als belangrijkste belemmering. Een andere reden is het ontbreken van een nulmeting. Ook geeft een grote groep adverteerders aan geen tijd te hebben voor metingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in