Naamsbekendheid belangrijkste doel reclame
Het onderzoek maakt deel uit van een groter onderzoek naar het meten van de resultaten van marketingcommunicatie-inspanningen en is gehouden onder de top 500 van adverteerders in Nederland. Naamsbekendheid wordt door 37 procent het belangrijkste doel gevonden, terwijl 31 procent omzetverhoging het belangrijkst vindt. Imagoverbetering wordt genoemd door 24 procent, respons door 22 procent en bereik door 17 procent.
Verder blijkt uit het onderzoek dat de meeste adverteerders niet consequent metingen uitvoert naar de resultaten van campagnes. Bedrijen in de IT/Telecomsector doen dat het minst vaak; bedrijven in de dienstverlening en not-for-profitsector het vaakst.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBedrijven die zelden meten noemen de kosten als belangrijkste belemmering. Een andere reden is het ontbreken van een nulmeting. Ook geeft een grote groep adverteerders aan geen tijd te hebben voor metingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid