Overslaan en naar de inhoud gaan

PC-fabrikanten: focus op entertainment en design

De groei is er nu echt definitief uit bij PC-fabrikanten, althans wat de verkoop van beige boxen betreft. Het aantal RAMs nog maar eens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De PC-penetratie heeft in Europa de kritische massa bereikt. Voor 2003 zit er niet meer groei in dan 1 procent – zo’n 3 miljoen huishoudens zullen nog een eerste PC aanschaffen. Volgens Forrester krijgen we nu de ‘derde golf’; internetfunctionaliteit (de ‘eerste golf’: de gewone PC, de tweede golf: de internet PC).

related partner content for mobile comes here

Gebruikers zijn nu meer op zoek naar digitale content, betere manieren van communiceren en een ‘netwerk aan huis’. Bovendien zal de consument bij vervanging op zoek gaan naar een PC die in zijn lifestyle past – zie het succes van Apple en Sony met hun design. Dus: platte monitoren, snoerloze toetsenborden en muizen.

Om de doorsnee consument te overtuigen moet wat Forrester de ‘pleasure PC’ noemt, compatible zijn met wat er al op de markt is, en zo eenvoudig te bedienen als een CD-speler.

Aanschaf van de ‘pleasure PC’ gaat door tot in 2005, meent Forrester, en dan gaan we de vierde golf binnen: de ‘command en control PC’ - de PC waarmee we ons hele huishouden kunnen bedienen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in