PC-fabrikanten: focus op entertainment en design


De PC-penetratie heeft in Europa de kritische massa bereikt. Voor 2003 zit er niet meer groei in dan 1 procent – zo’n 3 miljoen huishoudens zullen nog een eerste PC aanschaffen. Volgens Forrester krijgen we nu de ‘derde golf’; internetfunctionaliteit (de ‘eerste golf’: de gewone PC, de tweede golf: de internet PC).
Gebruikers zijn nu meer op zoek naar digitale content, betere manieren van communiceren en een ‘netwerk aan huis’. Bovendien zal de consument bij vervanging op zoek gaan naar een PC die in zijn lifestyle past – zie het succes van Apple en Sony met hun design. Dus: platte monitoren, snoerloze toetsenborden en muizen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOm de doorsnee consument te overtuigen moet wat Forrester de ‘pleasure PC’ noemt, compatible zijn met wat er al op de markt is, en zo eenvoudig te bedienen als een CD-speler.
Aanschaf van de ‘pleasure PC’ gaat door tot in 2005, meent Forrester, en dan gaan we de vierde golf binnen: de ‘command en control PC’ - de PC waarmee we ons hele huishouden kunnen bedienen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid