Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken die Verdwijnen: Bert van der Veer over omroepen

'Verdwenen Merken' auteurs Richard Otto en Robbert van Loon blikken ditmaal vooruit. Bekende branchegenoten geven hun visie op merken…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bert van der Veer: 'Er is een hele trits aan nationaal bekende merken, die volstrekt zonder effect zijn en desondanks deel uitmaken van ons dagelijks leven. Het zijn de zuilen, de AVRO, de TROS, de VARA en al die anderen die de linkerbovenhoek van ons beeldscherm vervuilen. Het zijn niet eens zulke zwakke merken, het is alleen onduidelijk wat ze beogen. Geen geld verdienen. Leden binden, leden werven?

related partner content for mobile comes here

Ze zijn de afzenders van al die prachtprogramma’s die dag in dag uit over ons uitgestort worden. Herkenbaarheid als poging. Maar geen must. De AVRO bijvoorbeeld is goed in kunst en cultuur, maar brengt ons ook Wie is de mol?. Max is voor de senioren, maar die zie je niet eens in Heel Holland Bakt. Van welke omroep is Penoza? Het doet er niet toe. Het zijn vooral mediabedrijven, productiehuizen. Ze maken programma’s. Of laten programma’s extern maken. En dat doen ze goed. Het zijn merken die moeiteloos gaan overleven. Het zijn alleen lege merken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in