Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Tuitert geeft startschot voor amateurkunst-campagne

Amsterdamse bureaus ontwikkelen campagne ‘iktoon’ om amateurkunst breed op de kaart te zetten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Op initiatief van het LKCA (Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst) en Stichting WAK Nederland (Week van de Amateurkunst) bundelen vijftien partners in de kunst- en cultuursector de krachten onder de noemer . Fondsen, landelijke kunst- en cultuurorganisaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) tonen samen hoeveel, hoe divers en hoe kleurrijk kunst in Nederland is. 

related partner content for mobile comes here

Pr-bureau De Wolven en creative agency Grrr is een campagne opgezet, bestaande uit een onlnie platform met ondersteuning van social media en pr. Met het platform krijgen kunstenaars de middelen aangereikt om hun kunst onder de aandacht te brengen. Zo kunnen ze  eigen posters maken in de stijl van iktoon, exposities toevoegen aan een landelijke agenda of een persbericht versturen en de Facebookpagina vullen.

Olympisch kampioen Mark Tuitert - zelf een verdienstelijk amateurgitarist - gaf eind mei in Veghel de aftrap voor de iktoon-campagne. Dit deed hij door het publiek te onthalen op een demonstratie van zijn kunnen op de elektrische gitaar. De hele maand juni staat in het teken van de amateurkunst. In meer dan 150 gemeenten kunnen bezoekers kunst kijken en van dichtbij beleven. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in