Overslaan en naar de inhoud gaan

Maar liefst dertig Spin Awards uitgereikt

Donderdagavond werden er in twaalf categorieën dertig Spin Awards uitgereikt, 11 Goud en 19 Zilver.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘Spin-oogst’ was het rijkst voor bureau Lemz. Het mocht vijf keer naar het podium, in alle gevallen om een Zilveren award op te halen. De campagne voor Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz, in opdracht van Consument en Veiligheid, viel drie keer in de prijzen. De campagne KLM Live Reply door Lemz was goed voor twee keer Zilver. Tribal DDB haalden drie keer Goud binnen en werd uitgeroepen tot Bureau van het Jaar. Twee keer voor de Philips campagne Obsessed with sound en één keer voor KLM Tile & Inspire (in samenwerking met DDB Amsterdam). KLM (drie Spin Awards in totaal), werd ook uitgeroepen tot Opdrachtgever van het Jaar. Alle awards staan hieronder opgesomd.

related partner content for mobile comes here

Bureau van het jaar
Tribal DDB

Opdrachtgever van het jaar
KLM

Categorie Crossmedia
Zilver: In Therapie door NCRV-I in opdracht van NCRV
Zilver: Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Categorie Media Inzet
Goud: Volkswagen “Be Part of a Golf Story” door DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV
Zilver: Doorgeefdag door Buutvrij for life in opdracht van Buutvrij for life
Zilver: Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Categorie Mobiel
Goud: iPawn, a new way of playing games together door Fonk in opdracht van Koninklijke Jumbo
Zilver: Voice of Holland Thuiscoach door OMD/Talpa/RTL Nederland/Icemobile in opdracht van Vodafone
Zilver: Avoid the shopping crowds door They in opdracht van They

Categorie Innovatie
Goud: Alles ruikt naar Chocola door Code d'Azur in opdracht van Uitgeverij Podium
Zilver: Anubis Rality Cards door Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), Superunie en Studio 100
Zilver: iPawn, a new way of playing games together door Fonk in opdracht van Koninklijke Jumbo

Categorie Website
Zilver: Cordeals door Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet
Zilver: medi-plaza.nl door Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Zilver: Microsoft, de telefoon van Britt door Kumpany in opdracht van Microsoft

Categorie Interactieve Video
Goud: De Alzheimer Experience door Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV

Categorie Game
Goud: Volkswagen: “Be part of a Golf Story” door DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV
Zilver: Russian Roulette door Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo)

Categorie Online Campagne
Goud: KLM Tile & Inspire door Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM
Zilver: Eddy's Twitflicks door OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall
Zilver: Vind ik leuk door Red Urban/FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

Categorie Design
Goud: Fanwagen door Achtung! in opdracht van Volkswagen
Goud: Obsessed with sound door Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Zilver: Nalden iPad app door Momkai in opdracht van Nalden

Categorie Jong Talent
Goud: Coppertone Sunsight door Bryanf Wolff en Daniel Sumarna van Willem de Kooning Academie
Goud: Twitter Jobhustle door Bas van de Poel en Daan van Dam van Willem de Kooning Academie

Categorie Content
Goud: Obsessed with sound door Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips
Zilver: KLM Live Reply door Lemz in opdracht van KLM
Zilver: Taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers door Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Categorie Social Media
Zilver: Doorgeefdag door Buutvrij for life in opdracht van Buutvrij for life
Zilver: KLM Live Reply door Lemz in opdracht van KLM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in