Overslaan en naar de inhoud gaan

Leuke reclame niet altijd functioneel

Wetenschappers komen na het analyseren van 600 televisiereclames op televisie tot een dubbelzinnige conclusie. Humor is een bruikbaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het reclamebombardement richt de antenne van kijkers zich vaker op lollige boodschappen. Die blijven ook beter hangen en de waardering daarvoor is groter. Er zijn echter ook minder positieve effecten. Humor heeft geen aantoonbaar effect op het overtuigen van consumenten om producten te kopen, waar het adverteerder uiteindelijk allemaal om te doen is.

related partner content for mobile comes here

Wat vervelender is: leuk leidt af. Bij leuke commercials missen kijkers vaker de commerciële boodschap of het merk. Het SWOCC, een instituut dat onderzoek doet naar commerciële communicatie, zette alle bekende humoronderzoeken op een rij en maakte er een boekje van. (bron: Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in