Overslaan en naar de inhoud gaan

Lekker brutale contentmarketingstunt: Lex Luthor Jr. in Fortune Profiles

De zoon van de superschurk – aartsvijand van Superman – wordt in Fortune opgevoerd als de jongste ‘Businessperson of the Year’ ooit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgend jaar verschijnt de nieuwe superheldenfilm ‘’ (indrukwekkende trailer, zie onderaan). De marketingmachine draait al op volle toeren en één stunt die de distributeur Warner Brothers uithaalde, is een in de serieuze businesstitel Fortune (uitgegeven door Time Inc.).

related partner content for mobile comes here

Daarin krijgt het fictieve personage Lex Luthor Jr., de zoon van de en grootste vijand van Superman, een plaatsje in de ‘Profile’-kolommen van het blad. Het wonderkind heeft het concern van zijn in 2000 gestorven vader overgenomen: LexCorp. Een paar tipjes van de filmsluier worden erin weggegeven. Zo wordt er onder meer gesproken van een ‘wereldberoemde collectie van meteorietkristallen’ die hij in zijn kantoor heeft.

Dat het om marketing gaat moet de lezer zelf opmaken uit de content. , de acteur die de rol van Luthor jr. voor zijn rekening neemt, staat afgebeeld bij het stuk. Fortune meldt dat Luthor op de lijst van ’s werelds 50 grootste leiders prijkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in