Overslaan en naar de inhoud gaan

8% van de Nederlanders verwacht dat supermarkten uit het straatbeeld verdwijnen

Respondenten van onderzoek van ING verwachten binnenkort veel meer boodschappen online te doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee procent van de boodschappen in Nederland wordt op dit moment online gedaan. In 2020 verwacht de respondent dat maar liefst 20% van alle boodschappen online gedaan worden. Dat blijkt uit onderzoek dat ING deed onder 1100 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Toekomst
Bijna 1 op de 5 Nederlanders koopt nu al wel eens levensmiddelen online. Bij Nederlanders onder de 40 jaar en gezinnen met kleine kinderen ligt dit percentage op zo’n 33%. Bijna 40% van alle Nederlanders verwacht in de toekomst (vaker) online boodschappen te gaan doen.

Impulsaankopen
De grootste voordelen die zij zien is ‘niet meer sjouwen met zware boodschappen’,  ‘buiten openingstijden boodschappen kunnen doen’ en ‘het scheelt tijd’. Meer dan de helft van de ondervraagden denkt minder snel te worden verleid tot impulsaankopen bij het doen van online boodschappen.

Versproducten
Bezorgkosten worden als een groot nadeel gezien, en ook vinden consumenten groente en fruit en vlees en vis minder geschikt om online te bestellen. 75% zou ook het opdoen van inspiratie missen bij online boodschappen doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in