Overslaan en naar de inhoud gaan

Kuiken moet blijven

Het initiatief van 3FM-zendercoördinator Florent Luyckx om het kuiken als 3FM-logo te vervangen voor een ander logo valt niet bij iedereen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe vormgeving van het logo, in graffiti gespoten ‘3FM serious radio’ bevalt in ieder geval ruim 2400 mensen niet, zo blijkt uit het aantal handtekeningen dat tot nu toe voor de petitie is binnengehaald. Deze worden vrijdag 5 september aan Luyckx overhandigd, aldus FOK.

related partner content for mobile comes here

De actievoerders vinden dat de zendercoördinator te ver gaat met de vernieuwingen. Ze vinden dat 3FM langzamerhand een flauw aftreksel van radio 538 wordt. ‘De vooruitstrevendheid van de nationale jongerenzender wordt langzamerhand om zeep geholpen door het draaien van een overkill aan tienerhitjes voor het singlekopende publiek. Wij houden van 3FM omdat ze alternatief is, kleine bands een kans geeft en altijd een muzikaal creatieve grens opzoekt. Dat alles is aan het veranderen. Een publieke radiozender met een eigen uitstraling en eigengereid geluid is verworden tot een schuchter en onzeker kuiken, dat onder de vleugels van moeder massa langzaam haar veren (lees identiteit) verliest.’ Of de actie ook effect zal hebben, valt te betwijfelen. Het nieuwe beeldmerk is vorige week al gepresenteerd op een busje tijdens het Lowlands festival.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in