Overslaan en naar de inhoud gaan

Jupiter: Online advertisingbestedingen groeien jaarlijks met 10 procent

JupiterResearch voorspelt dat de bestedingen aan online advertising en zoekmachinemarketing de komende vijf jaar jaarlijks zullen groeien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sectoren waar men de meeste groei verwacht, zijn media en entertainment, financiele diensten en automotive. Deze laatste sector kan een groei van 24 procent tegemoet zien, de reissector mag 13 procent groei verwachten.

related partner content for mobile comes here

Het rapport, ‘U.S. Category Advertising Forecast, 2005 to 2010’ genaamd, vertelt welke factoren van belang zijn voor groei van online advertising in diverse categorieën en en op welke manier de categorieën die gefocust zijn op branding, hun online advertising zullen inzetten.

Zia Wigder, Vice President en directeur research bij JupiterResearch zegt hierover: ‘Bureaus en uitgevers moeten erachter komen in welke mate de verschillende bedrijfssectoren online advertising zullen inzetten voor het bereiken van verschillende doelgroepen. Categorieën die nu groeien, verschillen met andere categorieën in de wijze waarop ze hun budget verschuiven richting online advertising. Onderzoek wijst uit dat telecom, media en entertainment en financiële diensten de leidende categorieën zijn op dit moment, en samen goed zijn voor bijna de helft van alle online advertising en zoekmachinemarketing.’

Gezondheids- en FMCG bedrijven blijven nog achter online, maar Jupiter verwacht dat hun focus op branding hen toch wel naar verschillende media, waaronder online, zal brengen om hun boodschap over te kunnen brengen.
Het onderzoeksbureau verwacht daarnaast dat de FMCG sector in 2010 83 procent van hun online advertising budget zal spenderen aan diverse vormen van online uitingen, maar dat de gezondheidssector in 2010 het merendeel van hun online advertising aan zoekmachinemarketing zal uitgeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in