Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren hebben een groot vertrouwen in goede doelen

53 procent van de jongeren doneert aan een goed doel omdat dit een goed gevoel bij hen oproept. Hierbij kunnen organisaties die zich…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van Ecreation onder bijna 600 jongeren. Uit het onderzoek blijkt dat jongeren vertrouwen hebben in goede doelen. Bijna zeven op de tien respondenten staan uitgesproken positief ten opzichte van deze organisaties en 80 procent geeft wel eens geld aan een goed doel. Daarnaast gelooft 63 procent dat alles of het overgrote deel van het gedoneerde geld direct naar het goede doel gaat.

related partner content for mobile comes here

Om tot donaties aangezet te worden, wordt eenderde het liefst via een collectant benaderd. Telefonisch contact is met 2 procent het minst populair.

Jongeren hebben de meeste sympathie voor goede doelen die zich op gezondheid richten (35 procent), gevolgd door organisaties die focussen op natuur, dierenwelzijn en het milieu (23 procent). Van de respondenten geeft 14 procent aan per jaar zelfs 50 euro of meer te doneren.

Ecreation, ontwikkelaar van zogeheten chatbots (virtuele ‘vrienden’ die toegevoegd kunnen worden aan een vriendenlijst binnen een instant messaging programma zoals Windows Live Messenger), plaatste de enquête op hun interactieve platform World of Alice, waar dagelijks meer dan 24.000 jongeren te vinden zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in