Overslaan en naar de inhoud gaan

iPad advertenties: 3 voorbeelden

Het Duitse tijdschrift Der Spiegel bouwde een magazine-app voor de iPad, maar experimenteerde –samen met het Hamburgse bureau Pilot ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse tijdschrift Der Spiegel bouwde een magazine-app voor de iPad, maar experimenteerde –samen met het Hamburgse bureau ook met interactieve advertenties. En dat leverde de volgende 3 juweeltjes op.

related partner content for mobile comes here

De Der Spiegel-app hoef je maar 1 keer te downloaden en kun je daarna offline lezen, dus dat moest ook gelden voor de advertenties. Qua interactiviteit zijn ze dus niet afhankelijk van een internetverbinding.

Voor de techneuten onder ons: Pilot koos voor HMTL5 en video, zodat advertenties in het magazine geplaatst konden worden zonder dat de app ook steeds geupdate zou moeten worden. En de magazine-app zelf zou de advertenties weer moeten koppelen aan de features van de iPad, zoals touch, rotate en tilt.

Resultaat: advertenties die je onder andere kunt schudden…

Deze is voor het kledingmerk New Yorker

En eentje voor verzekeraar Direct Line

En een advertentie voor Bacardi:

Pilot werkt aan de hand van 3 voorwaarden. Ze stellen:

Idee eerst
hoewel de iPad nog onontgonnen terrein is, krijg je alleen een mooie advertentie met een goed idee, en niet met technologie. Technologie dient slechts als katalysator voor het idee.

iPad ads moeten het ook offline gewoon doen
De iPad gebruik je niet altijd in een ‘online staat’. Soms wil je even geen verbinding, en soms is er jammer genoeg geen verbinding… Advertenties die hun content afhankelijk maken van streaming internet, zijn hierdoor niet effectief.

iPad ads hoeven geen responsemedium te zijn
iPad ads zijn er om mee te spelen. Ze komen overeen met de advertenties die je ziet in de printglossies, alleen is er op een ipad veel meer mogelijk, zie bovenstaande voorbeelden. Mensen kunnen echt -en lang- met het merk bezig zijn. Verpest dat moment dan niet, en ga mensen niet forceren om te klikken op een link. Dat is zo 2000… aldus Pilot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in