Overslaan en naar de inhoud gaan

Groene content is king

Hoe groen zijn bedrijven die om het hardst roepen het te zijn? Hoe zit het met bijvoorbeeld Canon, HP, Google en Dell?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Green is the new black, zoveel is duidelijk. Maar net als bij stroomleveranciers wordt grijs nogal eens verward met groen. Hebben bedrijven als HP en Canon echt zulke groene vingers als ze claimen? Molblog pakte deze twee printergiganten bij de kop en ging op onderzoek uit. In vervolgpostings komen o.a. Dell en Google aan bod.

related partner content for mobile comes here

Canon claimt op haar dat zo'n 400 PIXMA en CanoScan producten qualifien voor het Energy Star label, de site van het energielabel zelf komt niet verder dan 102. HP doet het al niet veel beter: claimt 82 groene laserjets te voeren maar Energy Star label meldt dat het er 46 zijn). Blijkbaar is HP en Canon er veel aan gelegen om als groene bedrijven (h)erkend te worden. Vooral Canon gaat daar ver in.

Eind 2008 levert . Twee van de vijf pagina's besteedt Canon aan de discussie of een scanner in standby 1 of 2 W mag verbruiken. Het is duidelijk dat de mogelijke winst voor Canon groot is: elke Watt erbij betekent meer producten van Canon die qualifien.

Elk op hun eigen manier zetten HP en Canon contentmarketing in: via claims over groenheid willen ze (h)erkend worden als de bewuste keuze als het om printers gaat. Slimme zet. Alleen onhandig dat de getallen waarmee geschermd wordt zo makkelijk door de mand vallen. Meer leren over contentmarketing?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in