Groene content is king


Green is the new black, zoveel is duidelijk. Maar net als bij stroomleveranciers wordt grijs nogal eens verward met groen. Hebben bedrijven als HP en Canon echt zulke groene vingers als ze claimen? Molblog pakte deze twee printergiganten bij de kop en ging op onderzoek uit. In vervolgpostings komen o.a. Dell en Google aan bod.
Canon claimt op haar groenpagina dat zo'n 400 PIXMA en CanoScan producten qualifien voor het Energy Star label, de site van het energielabel zelf komt niet verder dan 102. HP doet het al niet veel beter: claimt 82 groene laserjets te voeren maar Energy Star label meldt dat het er 46 zijn). Blijkbaar is HP en Canon er veel aan gelegen om als groene bedrijven (h)erkend te worden. Vooral Canon gaat daar ver in.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEind 2008 levert Canon commentaar op een nieuwe draft van de Energy Star criteria. Twee van de vijf pagina's besteedt Canon aan de discussie of een scanner in standby 1 of 2 W mag verbruiken. Het is duidelijk dat de mogelijke winst voor Canon groot is: elke Watt erbij betekent meer producten van Canon die qualifien.
Elk op hun eigen manier zetten HP en Canon contentmarketing in: via claims over groenheid willen ze (h)erkend worden als de bewuste keuze als het om printers gaat. Slimme zet. Alleen onhandig dat de getallen waarmee geschermd wordt zo makkelijk door de mand vallen. Meer leren over contentmarketing? Kom naar de MarketingRSLT Social Media School in oktober.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid