Overslaan en naar de inhoud gaan

Instagram en Snapchat groeien sterker in bereik dan Facebook

Facebook blijft wel frequenter bezocht.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de online bereikscijfers GfK DAM over november.

related partner content for mobile comes here

In de afgelopen jaren is het bereik van Instagram en Snapchat sterker gegroeid dan Facebook, dat nog altijd het hoogste bereik kent van de socialemediaplatformen. In november 2017 hebben meer dan 12 miljoen personen in Nederland de website en/of app van Facebook bezocht (12,1 miljoen personen, 85 procent, 13 jaar en ouder). Voor Instagram ligt dat aantal op 5,4 miljoen personen (38%) en Snapchat op 2 miljoen personen (14%).

Facebook kent ook de hoogste bezoekfrequentie: meer dan de helft van alle bezoekers van Facebook is in november op meer dan twintig dagen in contact gekomen met het merk. Bezoekers van Instagram gebruiken dit merk minder frequent: 23 procent van hen op meer dan twintig dagen. Snapchat bereikt van de drie merken het minste aantal personen, maar heeft een grotere groep hoog intensieve bezoekers dan Instagram.

Minder jongeren op Facebook
De frequentie van bezoeken van Instagram en Snapchat is ten opzichte van jaar geleden wel sterk gestegen en onder jongeren (13-34 jaar) heeft Snapchat nagenoeg hetzelfde bezoekpatroon als Facebook. De trend bij Facebook is juist omgekeerd en neemt de frequentie vooral onder jongeren af ten opzichte van vorig jaar.  

Facebook en Snapchat worden in november 2017 het meest intensief bezocht terwijl Instagram een grotere groep incidentele bezoekers kent.   


Alle cijfers van november staan hier
 

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in