Overslaan en naar de inhoud gaan

Iedereen Chief en in de Board

Naast de CEO kennen we nu de Chief Purchase Officer, de Chief Marketing Officer, Chief Operating Officer en ga zo maar door. Anders tel je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Professionals in middle-managementfuncties willen vooral voor niemand onder doen. Ze voelen zich gelijk aan topondernemers en meten zich eigenlijk alleen aan de bestuursvoorzitter. Toen managementbladen en vakpers over CEO&;s gingen schrijven als over voetbalhelden en filmsterren, vonden ze dat zij ook &;chief&; van iets moesten zijn.

related partner content for mobile comes here

Dus is de eindverantwoordelijke voor inkoop geen &;hoofd inkoop&; meer, maar Chief Purchase Officer. Hij heeft zelfs een eigen MT, maar dat is niet genoeg.

Natuurlijk, iedereen wil op zijn werk serieus genomen worden. Vooral in Nederland willen managers dat hun afdeling, hun domein, vertegenwoordigd wordt in de board, de raad van bestuur. Pas dan voelen ze zich serieus genomen. Als bijkomend effect maken ze dan zelf ook kans om in de board te komen, wel zo prettig vooruitzicht.

We kennen nu dus inmiddels de Chief Purchase Officer, Chief Marketing Officer, Chief Operating Officer en zo gaat de lijst maar door.

C-&;iets&; zijn, betekent dat je bijna de CEO bent en dat je dus thuis hoort in de board. Het liefst wil iedere functionaris voor zijn specialisme in de &;board&;. Dus wordt er plaats gemaakt voor legal, IT security, facilities, fleet management, employee benefits, enzovoorts.

Deze hilarische beslissing heeft ervoor gezorgd dat boards zo groot zijn geworden dat vlot beslissen niet meer gaat. Immers, te veel nuance is onhandig bij het doorhakken van knopen. Terwijl we juist zo&;n behoefte hebben aan krachtig leiderschap vandaag de dag. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in