Hoi eerste kwartaal: veel oplages tijdschriften dalen
Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van het eerste kwartaal 2009 van Hoi, Instituut voor Media Auditing (vergelijking met het eerste kwartaal van 2008/totaal betaalde gerichte oplage).
Bij de vrouwentitels zijn er vooral veel dalingen te noteren. Zo gaat de titel Glamour flink omlaag: van 133.467 naar 116.948, net als Glossy: van 86.836 naar 70.459. Goed gaat het met Grazia: 52.910 naar 68.537 en Linda 138.092 naar 141.889. Opzij en Red gaan licht omhoog, Margriet en Libelle dalen licht. Happinez blijft bij de mind- en bodybladen een topper met een groei van 166.693 naar 182.003 exemplaren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBij de gezinsbladen doet Panorama een stap terug van 82.503 naar 73.777 en Revu van 60.162 naar 45.260. Bij de roddelbladen krijgt Story de hardste klappen: van 141.419 naar 125.535 exemplaren. De andere titels dalen ook, maar minder hard: Privé van 217.245 naar 207.276, Weekend van 145.453 naar 139.190 en Party van 58.632 naar 56.941.
In de autobladenbranche gaat het goed met een aantal tijdschriften. Autoreview, Autokampioen, GTO en Top Gear Magazine behoren tot de stijgers. Autoreview gaat zelfs van 37.732 naar 48.043. Autoweek moet juist terug: van 111.043 naar 102.835.
Bij de managementbladen zijn er met name lichte dalingen in oplage te noteren. Bij de mannenbladen is Men’s Health de enige stijger en ziet Playboy de oplage flink dalen: van 86.345 naar 63.164. Bij de jongerenbladen gaat alleen Girlz! vooruit in oplage.
De opiniebladen hebben het ook moeilijk. Alleen De Groene noteert een oplagestijging: van 12.636 naar 13.224. Bij de RTV-bladen blijft de dalende tendens van de afgelopen tijd doorgaan. De enige stijger is TV Film: van 105.445 naar 121.320 exemplaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid